ΦΑΚΕΛΛΟΣ ΟΜΑΔΑΡΧΙΣΣΑΣ

ΔΙΑΚΟΝΗΜΑΤΑ ΟΜΑΔΑΡΧΙΣΣΩΝ

ΓΕΝΙΚΑ ΚΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΤΟΥΣ

  1. Γνωρίζοντας το όνομα της κατασκήνωσης και της ομάδας τους να φροντίσουν για:
  • Τη διακόσμηση της σκηνής τους και του χώρου φροντίδας που θα αναλάβουν
  • Τη διακόσμηση και υλικό για τα αφιερώματα Επίσημης Επιθεώρησης Εργασία και Ελληνική Παράδοση, Θείας Κοινωνίας, κ.ά.
  • Τη διακόσμηση για τη σημαία και τον Άγιο Απόστολο που θα αναλάβει κάθε ομάδα.
  1. Να βρουν στίχους για ύμνους της ομάδας τους.
  2. Να βγάλουν φωτοτυπίες όσων τραγουδιών παραπάνω θέλουν να μάθουν τα παιδιά τους στην Κατασκήνωση, πέρα από αυτά που έχει προβλεφθεί για τα μέλη της ομάδας τους.
  3. Να προμηθευτούν ισάριθμα μπαλόνια με τα μέλη της ομάδας τους για το παιχνίδι ονοματοδοσίας (Βαφτίσια) της πρώτης ημέρας, όπου θα έχουν βάλει μέσα γράμματα του ονόματος της ομάδας τους. Να βρουν κάποιες ιδέες να πουν στην έκθεση για το όνομα της ομάδας, που θα γράψουν τα παιδιά.
  4. Θα είναι υπεύθυνες για το στέλεχος που θα βοηθάει την ομάδα της, θα το καθοδηγεί, όπως λένε οι σημειώσεις που έχετε πάρει, θα το βοηθάει να προσφέρει όσα μπορεί περισσότερα.
  5. Θα φέρουν δικό τους υλικό ενθυμίων για όποτε είναι ομάδες αγάπης (Θα περιοριστούν μόνο στην χαρτοπετσέτα/ενθύμιο της ομαδάρχισσας των ομάδων. Κανένας άλλος στολισμός να μην σας παιδέψει)
  6. Θα μεριμνήσουν για την ανταλλαγή δώρων, σε ιδέες υλικά κατασκευή μαζί με τα παιδιά των δώρων της ομάδας που θα κληρωθούν.
  7. Θα προσέχουν να μην επιτρέπουν άσεμνη ενδυμασία, κινητά τηλέφωνα, άσεμνα ή κοσμικά περιοδικά, φαγητό έτοιμο που προέρχεται  εκτός κατασκήνωσης, για την υγεία και αγωγή των παιδιών. Να μην παραβαίνουν τους κανονισμούς χαριζόμενες στα παρακάλια των παιδιών ότι θα τα έχουν κλειστά, ή θα τα έχουν τα περιοδικά ή βιβλία στην βαλίτσα τους. Να το αναφέρουν στην αρχηγό οπωσδήποτε.  Να βεβαιωθούν ότι τα παιδιά δεν έχουν φέρει πολύτιμα πράγματα μαζί τους για να μη χαθούν. Αν έχουν φέρει να τα επιστρέψουν στους γονείς τους μέσω της αρχηγού.
  8. Να φέρετε ό,τι θρησκευτικά βιβλία έχετε για τη δανειστική βιβλιοθήκη, που να ωφελεί τα παιδιά, αν θέλετε, μουσικά όργανα, οποιοδήποτε χόμπυ μπορείτε να ασχοληθείτε μαζί με τα παιδιά, για να περάσουν χαρούμενα και εποικοδομητικά.
  9. Να είστε συνεπείς και επαρκείς στα διακονήματά σας για να μπορούμε όλοι μας να ξεκουράζουμε ο ένας τον άλλο. Να αποδίδετε σεβασμό μεταξύ σας μιλώντας μπροστά στα παιδιά στον πληθυντικό για να μαθαίνουν από τη δική μας συμπεριφορά. Να ενισχύετε το κύρος των ομαδαρχών και στελεχών της κατασκήνωσης για να ανεβαίνει και το δικό σας κύρος στα μάτια των παιδιών.
  10. Να διαλέξετε την ιδιαίτερη προσευχή που σας αρέσει και να συνεννοηθείτε με τις άλλες ομαδάρχισσες να πείτε διαφορετικά κείμενα, από τις προσευχές που σας έχουν δοθεί για κάθε περίσταση. Θα λέτε εσείς ή το στέλεχος της ομάδας σας την προσευχή όταν θα είστε ομάδα αγάπης. Να το έχετε διαβάσει για να ακούγεται με κατάνυξη και ωραία διαβασμένο για να προδιαθέτει για προσευχή. Να μάθετε στα παιδιά έναν ύμνο για να ψάλλουν καθώς πηγαίνουν στον εσταυρωμένο ή στην εκκλησία, που θα το νοιώθουν δικό σας ομαδικό κοινό μυστικό.
  11. Ό,τι κάνετε να είστε με τα παιδιά όλα μαζί. Να νοιώσουν ότι ανήκουν σε οικογένεια με μητέρα ζεστή και τρυφερή κοντά τους. Πολλά παιδιά στερούνται την στοργή των γονιών τους για παράγοντες που οι γονείς δεν μπορούν να προβλέψουν ή να αντιδράσουν. Να νοιώσουν ότι τρυφερότητα παίρνουν και δίνουν μόνο μέσα στην οικογένεια, στην ομάδα.

ΠΩΣ ΩΦΕΛΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Εμείς καλλιεργούμε, ο Θεός αυξάνει

  1. Το πρόγραμμα επιδρά από μόνο του-Εμείς βοηθάμε στην υλοποίησή του
  2. Με την αγάπη – στοργή – προσοχή στα παιδιά
  3. Με την πνευματική ζωή μας
  4. Με τις νουθεσίες μας (λόγο, Αγιογραφικό)

– Χαλαρώστε, στην εκκλησία δεν παίζουμε ρόλους. Το παιδί του είναι αρκετό να νοιώσει την αγάπη μας, την ζεστασιά της εκκλησίας, την αληθινή ψυχαγωγία, την χαρά στην εργασία, την ζεστασιά στην λατρεία, την οικογενειακή ατμόσφαιρα

 

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΣΤΕΛΕΧΗ

  1. Ήρθαμε να προσφέρουμε – θυσία (τιμή μας)
  2. Για να περάσουμε καλά πρέπει να μην πάμε για αν περάσουμε καλά. (όποιος θέλει να βρει την ψυχή του θα την χάσει)
  3. Για να καταλάβεται το πνέυμα (εγώ μετά τα Σούρμενα)
  4. Αυτά που χρειάζεστε είναι καλή διάθεση – όχι χαρίσματα (σου αρκεί η Χάρις, η δύναμής μου εν ασθενεία τελειούται)
  5. Το έργο το δεχόμαστε ως διακονία – όχι τιμή γι΄αυτό
  6. Ν α αγαπάει – χαίρετε αυτό που κάνει – Ό,τι κάνει το κάνει για τον Χριστό – αλλιώς κουράζεται

ΑΡΕΤΕΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ

Α. ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΚΑΤ/ΣΗ

1. Ξεκάθαρα τοποθετημένοι ιδεολογικά (Χριστ. πίστη)

2. Πνευματική – μυστηριακή ζωή

3. Πνευματικό οδηγό (υπακοή)

4. Ευλογία πνευματικού

Β. ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤ/ΣΗ

1. Υπακοή στο πρόγραμμα κ΄ στους ανωτέρους (αρχηγό, ομαδάρχες)

2. Διάθεση για δουλειά, τρέξιμο, κούραση

3. Είμαι όπου είναι τα ομαδόπουλα

4. Σοβαρότητα – σεμνότητα (εσω – εξωτερική)

5. Αποφυγή σκανδαλισμού (κάπνισμα, βρισιές, μαλώματα, νηστεία)

6. Συνεργασία

7. Προσοχή στις σχέσεις μας με

α) άλλα στελέχη (διάκριση, διαχωρισμός αρμοδιοτήτων)

β) παιδιά:        όχι συνεχείς επιπλήξεις          – Μ. Αδελφός

όχι φιλαράκια                         –

όχι κατηγορίες άλλων

Γ. Όχι σκανδαλισμός από την υπόλοιπη ζωή μας

 Ο ΟΜΑΔΑΡΧΗΣ

  1. σέβεται τις εντολές του αργηγείου
  2. βρίσκεται πάντα μαζί με τα παιδιά – ξέρει που βρίσκονται
  3. φροντίζει για την σωματική –συναισθηματική υγεία
  4. φροντίζει για την τήρηση του προγράμματος
  5. φροντίζει για την ομαδικότητα (εργασία – παιχνίδι)
  6. ενημερώνει για το πρόγραμμα
  7. βοηθάει στο πρόγραμμα γενικά
  8. Χαρίσματα: τιμιώτητα, επικοινωνία, σεβασμός, υπακοή, αυτοσυγκράτηση, πειθαρχία
  9. εμπνέει σεβασμό
  10. καλλιεργεί σχέση προσωπική με τα παιδιά, (το βοηθάει, συζητάει)
  11. την πρώτη μέρα συστήνεται, δίνει δυνατότητα για συζήτηση
  12. εύκολη και απλή συνεργασία (λόγο, βλέμα) – μαντεύει την επιθυμία του αργηγού.

 

Εγώ και η ομάδα μου ή μάλλον η ομάδα μου και εγώ

Προβληματισμός:

ü Η σχέση μου με τα άλλα μέλη της ομάδας.

ü Βάζω μήπως το προσωπικό μου όφελος πάνω από τις επιδιώξεις και τα ιδανικά της ομάδας μου;

ü Ποια είναι η συμπεριφορά μου απέναντι στα πιο «αδύναμα» πρόσωπα  της ομάδας;

ü Μήπως οι απαιτήσεις μου ξεπερνούν πολλές φορές τα «όρια» του Άλλου;

ü Αν είχα τη δυνατότητα ίσως και να έδιωχνα κάποιους από την ομάδα! Γιατί όμως; Ποια είναι τα κριτήρια μιας τέτοιας επιλογής;

ü Πώς συμπεριφέρομαι σε ένα καυγά μεταξύ δυο μελών της ομάδας;

ü Μπορείς να πεις τελικά τι είναι αυτό που φταίει και δημιουργούνται προβλήματα στην ομάδα;

Τι μπορώ να κάνω για να βοηθήσω την ομάδα;

Βοηθώ την ομάδα όταν:

ü Αισθάνομαι υπεύθυνος, προσεκτικός και γενναιόδωρος για τους άλλους.

ü Είμαι πάντα πρόθυμος να προσφέρω τις υπηρεσίες μου σε όποιον κι αν χρειαστεί, όποτε κι αν χρειαστεί.

ü Τονώνω την αυτοπεποίθηση των άλλων, με πνεύμα συντροφικότητας, όταν χρειαστεί.

ü Προσπαθώ να συμφιλιώσω τα πρόσωπα μετά από έναν καυγά.

ü Ξέρω ότι χωρίς πειθαρχία φθάνω στην αταξία! Τηρώ τους κανόνες και σε σέβομαι τους Άλλους. Δεν ξεχνώ ποτέ ότι οι Άλλοι εκτιμούν το καλό παράδειγμά μου.

ü Φέρομαι με ΑΓΑΠΗ και ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ σε όλους. Αυτές οι δύο αρετές είναι το μυστικό της επιτυχίας.

Ο Αββάς Απολλώ, λέγουν πως είχε τόση αγάπη για τον πλησίον του, ώστε ουδέποτε στη ζωή του αρνήθηκε σε άνθρωπο βοήθεια ή οποιαδήποτε μικρή ή μεγάλη εξυπηρέτηση.

Όταν οι αδελφοί ζητούσαν τη συνεργασία του, την προσέφερε ευχαρίστως, λέγοντας πάντα με χαμόγελο.

-Μαζί με τον Κύριον μου θα εργαστώ σήμερα για την ωφέλεια της ψυχής μου.

 ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ

ΕΥΡΥΘΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗΣ:  ΓΛΥΝΑΤΣΗ ΒΑΚΙΝΑ

ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ, ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ, ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ: ΡΟΔΙΤΟΥ –ΠΑΝΟΥ ΜΑΡΙΑ

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΘΕΙΑΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ, ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ : ΦΕΡΜΑΝΗ ΜΑΡΙΑ

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΟΥΖΙΝΑΣ, ΟΜΑΔΑ ΑΓΑΠΗΣ, ΤΡΑΠΕΖΑΡΙΑΣ: ΓΛΥΝΑΤΣΗ ΒΑΚΙΝΑ

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ:  ΓΛΥΝΑΤΣΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ

ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ:  ΑΠΟΡΕΛΛΗ ΜΑΡΙΑ

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΙΧΟΥ:  ΑΠΟΡΕΛΛΗ ΜΑΡΙΑ

ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ: ΑΠΟΡΕΛΛΗ ΜΑΡΙΑ

ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ:   ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΓΟΥΡΛΑ

ΜΟΥΣΙΚΗ – ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝ: ΜΑΡΑΓΚΟΥ ΘΕΜΕΛΙΝΑ

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ: ΜΑΡΑΓΚΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ

ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΠΑΝΑΓΙΑΣ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΟΥΡΔΑ

ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ – ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ: ΜΑΡΑΓΚΟΥ ΘΕΜΕΛΙΝΑ, ΜΑΓΚΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΟΥΡΔΑ

ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΤΡΑΠΕΖΑΡΙΑΣ: ΜΑΡΑΓΚΟΥ ΘΕΜΕΛΙΝΑ

ΒΙΒΛΙΟ ΕΝΤΥΠΩΣΕΩΝ: ΑΠΟΡΕΛΛΗ ΜΑΡΙΑ

ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ: ΜΑΡΑΓΚΟΥ ΘΕΜΕΛΙΝΑ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ, ΚΑΜΕΡΑ, ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ: ΜΑΡΑΓΚΟΥ ΘΕΜΕΛΙΝΑ 

ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ:  ΜΑΡΑΓΚΟΥ ΘΕΜΕΛΙΝΑ

 

 

 

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ – ΧΩΡΟΙ ΕΥΘΥΝΗΣ 

ΧΩΡΟΙ ΕΥΘΥΝΗΣ ΟΜΑΔΑ ΟΔΗΓΙΕΣ
Ναός ΙΧΝΗΛΑΤΕΣ ΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΛΥΧΝΑΡΙΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ Καθαριότητα χώρου, τακτοποίηση καρέκλες, ξεσκόνισμα, σκούπισμα, φῶτα, κεριά
Προσευχητάρι –σημαία ΑΝΘΗ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗΣ – ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΑΓΑΠΗΣ Κατάβρεγμα, καθαριότητα, τακτοποίηση καθισμάτων, στολισμός.

Άδειασμα καλαθιών, καθαροί διάδρομοι σκηνών, τακτοποίηση καθισμάτων και καθαριότητα μπροστά και γύρω από το αρχηγείο, πότισμα δέντρων.

Τραπεζαρία ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΟΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ-ΑΚΤΙΝΕΣ ΕΛΠΙΔΑΣ Καθαριότητα, τακτοποίηση χώρου, βιβλιοθήκης, καμπανάκι σύμφωνα με το πρόγραμμα
Χώρος Κατασκευών ΒΡΑΧΟΙ ΠΙΣΤΕΩΣ-ΣΗΜΑΝΤΡΑ ΧΑΡΑΣ Καθαριότητα, τακτοποίηση χώρου, τα πράγματα στη θέση τους
Κουζίνα – χώρος μπροστά ΥΜΝΟΙ ΑΓΓΕΛΩΝ – ΕΥΩΔΙΑ ΑΡΕΤΩΝ Καθαριότητα, τακτοποίηση χώρου, άδειασμα σκουπιδιών, κρύο νερό για τα παιδιά στους κάδους νερού
Αναρρίχηση – γήπεδα ΠΗΓΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ – ΕΙΡΗΝΗΣ ΜΗΝΥΜΑΤΑ Κατάβρεγμα, καθαριότητα, πότισμα δέντρων, τακτοποίηση των στρωμάτων αναρρίχησης με φροντίδα να μην είναι επικίνδυνα.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s