ΠΡΩΤΗ ΟΜΑΔΑ

«ΦΩΣ  ΧΡΙΣΤΟΥ”  (φαίνει πάσι)

ΟΝΟΜΑ ΟΜΑΔΑΣ : ΙΧΝΗΛΑΤΕΣ ΣΟΦΙΑΣ

ΟΜΑΔΑΡΧΙΣΣΑ:  κα. ΓΛΥΝΑΤΣΗ ΒΑΚΙΝΑ

ΒΟΗΘΟΣ ΟΜΑΔΑΡΧΙΣΣΑΣ:  ΓΛΥΝΑΤΣΗ ΘΕΟΔΩΡΑ    

ΟΜΑΔΑ ΑΓΑΠΗΣ: 18/07/2013 ΜΕΣΗΜΕΡΙ, 20/07/2013 ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΚΑΙ 23/07/2103 ΠΡΩΙ

ΠΟΛΙΟΥΧΟΣ ΟΜΑΔΟΣ:    ΑΠ. ΠΑΥΛΟΣ ΚΑΙ ΠΕΤΡΟΣ

ΧΡΩΜΑ ΣΗΜΑΙΑΣ: ΚΕΡΑΜΙΔΙ

ΗΜΕΡΑ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ:   ΘΕΟΠΝΕΥΣΤΙΑ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ

ΗΜΕΡΑ ΘΕΙΑΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ:   ΠΡΟΣΕΥΧΗ, ΠΑΝΑΓΙΑ ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑ

ΔΙΑΚΟΝΗΜΑΤΑ/ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ: ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΟΥΖΙΝΑΣ ΚΑΙ ΟΜΑΔΩΝ ΑΓΑΠΗΣ, ΓΕΝΙΚΩΝ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ

      ΒΙΒΛΟΣ

    Η λογική μου μ’  οδηγεί να την αναζητήσω!

Η σύνθεσή της είναι κάτι το πολύ θαυμαστό!

Η πληρότητά της, μοναδική!

Η διδασκαλία της, απαράμιλλη!

Η επιστημονική της ακρίβεια, αδιαφιλονίκητη! Η διάσωσή της, θαυμαστή!

Η προφητική της εκπλήρωση, πλήρης!  Η μεταμορφώνουσα δύναμή της, καταπληκτική! Η Χριστοκεντρικότητά της, ασύγκριτη!

ΘΕΟΠΝΕΥΣΤΙΑ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ

Η Αγία Γραφή είναι θεόπνευστη γιατί έβαζαν οι συγγραφείς τη διάθεση, το νου τους το φώτιζε το Άγιο Πνεύμα και το χέρι τους σαν έγραφαν το κινούσε το χέρι του Θεού!

Αυτό φαίνεται στο μορφωτικό επίπεδο των συγγραφέων που ποικίλλει από αγραμμάτους ως πολύ μορφωμένους.

Στη θαυμαστή ενότητά του, που τα 76 βιβλία του (Παλαιά και Καινή Διαθήκη) συγκροτούν μια ολόκληρη βιβλιοθήκη με πλήρη και μοναδική ενότητα, από το 1500 π.Χ. ως το 95μ.Χ. παρόλο που γράφηκαν από διάφορα πρόσωπα, με διαφορετικό επίπεδο και από διαφορετικές κοινωνικές τάξεις. Διαθέτουν απόλυτη συνοχή, αλληλουχία και αξιοπιστία, χωρίς εσωτερικές ή εξωτερικές αντιφάσεις. Αυτή η ενότητα δείχνει ακριβώς ότι ο ουσιαστικός της συγγραφέας είναι ο Ένας, ο Πάνσοφος Θεός.

Στο άφθαστο περιεχόμενο της Αγίας Γραφής.  Περιέχει μεγάλες αλήθειες, ασύλληπτα νοήματα παντελώς απρόσιτα στον ανθρώπινο νου, σε απαράμιλλο πνευματικό ύψος, με θείο φωτισμό, τέλειο και μοναδικό.

Στην ιστορία της Βίβλου. Το μήνυμά του παραμένει πάντα νέο και δροσερό. Αγαπήθηκε κι έγινε πηγή παρηγοριάς, δύναμης και σωτηρίας. Μισήθηκε και από πολλούς. Την πολέμησαν με λύσσα, με συκοφαντίες, με σαρκασμούς, με μαρτύριο, παρόλα αυτά παραμένει αμείωτο το μεγαλείο της και η δυνατότητά της να οδηγεί λαούς και πρόσωπα στην μεταμόρφωση και τη λύτρωση. Άφθαρτος και αθάνατος είναι ο Θεός που τη χάρισε στους ανθρώπους. Άφθαρτη και αθάνατη παραμένει κι η Αγία Γραφή, για να φωτίζει τον άνθρωπο και το δρόμο του. Οι μεταφράσεις της ξεπέρασαν τις 2000 γλώσσες και διαλεκτους. ¨Ολες οι γωνιές της γης ακούουν το μήνυμά της και δέχονται το φως της. Ισχύει ο λόγος του Θεού : “ο ουρανός και η γη παρελεύσονται οι δε λόγοι μου ου παρέλθωσι”.

Στην καταλυτική επίδρασή της. Οι αποθαρρυμένοι όταν τη μελετούν ενθαρρύνονται. Οι δειλοί μεταβάλλονται σε γενναίους. Οι σκλάβοι στα πάθη τους ελευθερώνονται. Οι λαοί εκπολιτίζονται. Οι διώκτες της γίνονται θερμοί υπερασπιστές και απόστολοί της.

Στην εκπλήρωση των προφητειών της Αγίας Γραφής. Τρανή και ακλόνητη μαρτυρία για τη θεοπνευστία   της αγίας Γραφής είναι η εκπλήρωση των προφητειών που αναφέρονται σε γεγονότα που θα πραγμαποιούνταν στο μέλλον, προφητείες για πρόσωπα, λαούς και έθνη, για τον Ιησού Χριστό, τον ερχομό του εδώ στη γη, τη διδασκαλία του, τα θαύματά του, τα πάθη του, την Ανάστασή Του και την ανάληψη, που εκπληρώθηκαν με θαυμαστή ακρίβεια ως τις παραμικρότερες λεπτομέρειές τους.

Στην ιστορική αξιοπιστία της Αγίας Γραφής. Λεπτομερής προσήλωση στην ιστορική λεπτομέρεια. Αναρίθμητες αναφορές σε γεγονότα, λαούς και τόπους. Η επιστήμη της Αρχαιολογίας επιβεβαώνει την ακρίβεια των αναφορών που γίνονται στα διάφορα βιβλία της Αγίας Γραφής. Δίνει εσωτερικές αποδείξεις της θεοπνευστίας της και επιβεβαιώνει και από εξωτερικά συνταρακτικά γεγονότα και αποδείξεις.

ΠΑΝΑΓΙΑ Η ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑ

Στην Ιερά μονή Παντοκράτορος του Αγίου Όρους φυλάσσεται η Ιερά εικόνα της Παναγίας της «Γερόντισσας». Έλαβε δε την ονομασία αυτή από ένα θαύμα κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας του θανάτου ενός γέροντος ορθοδόξου ηγουμένου. Η Ιστορία έχει ως εξής. Σε έναν ασθενή ευσεβέστατο ηγούμενο ο Θεός απεκάλυψε την ημέρα του θανάτου του. Αυτός ηθέλησε πριν πεθάνει να κοινωνήσει τα Άχραντα μυστήρια. Ζήτησε λοιπόν από τον εφημέριο ιερομόναχο να βιαστεί για να προλάβει να τον κοινωνήσει. Εκείνος, όμως, καθυστερούσε και ο Γέροντας εκινδύνευε ν’ αποθάνει χωρίς να κοινωνήσει. Τότε από την εικόνα της Θεοτόκου ηκούσθη μια οργισμένη φωνή να ερωτά τον ιερομόναχο γιατί αργούσε και δεν συμμορφωνόταν με την παράκληση του Γέροντα. Όπως ήταν φυσικό ο ιερομόναχος συμμορφώθηκε και τρέμοντας σύγκορμος έκανε το λειτούργημά του. Έκτοτε η εικόνα αυτή ονομάσθηκε «Παναγία η Γερόντισσα», επειδή υπεστήριξε την παράκληση του Γέροντος.

Η Παναγία Γερόντισσα είναι θαυματουργή εικόνα. Στην εικόνα, που βρίσκεται στον κίονα του αριστερού χορού του καθολικού της Μονής, η Παναγία παριστάνεται σε όρθια στάση δεήσεως χωρίς τον Χριστό. Στην ασημένια επένδυση της εικόνας φαίνεται και ένα πιθάρι που ξεχειλίζει θυμίζοντας μας ένα θαύμα της Παναγίας, η οποία εισακούοντας τις προσευχές του Γέροντος (εξ ου και Γερόντισσα) γέμισε με λάδι τα άδεια πιθάρια της Μονής. σε μια επιδρομή Σαρακηνών στη Μονή ένας απ’ αυτούς προσπάθησε να σχίση την εικόνα σε κομμάτια, για να ανάψει μ’ αυτά το τσιμπούκι του, αλλά έχασε αμέσως την όραση του και οι σύντροφοι του πέταξαν την εικόνα σε ένα κοντινό πηγάδι. ο τυφλός ιερόσυλος παιδεύτηκε τόσο κατά την ώρα του θανάτου του, ώστε παρήγγειλε στους δικούς του ακόμα και μετά το θάνατο του να πάνε στο Άγιο Όρος και να βγάλουν την εικόνα από το πηγάδι, πράγμα το όποιο και έγινε, αφού η εικόνα είχε παραμείνει εκεί ογδόντα χρόνια. στην σημερινή της μορφή η εικόνα είναι μάλλον επιζωγραφισμένη.

Το αργυρό κάλυμμα της εικόνας αναρτήθηκε τον 17ο αιώνα, έπειτα από εκφρασμένη επιθυμία της ίδιας της Παναγίας και με χρήματα Κωνσταντινουπολίτισσας αρχόντισσας.

  Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΦΡΟΝΤΙΖΕΙ ΤΗ ΜΟΝΗ

 Κατά τους χρόνους της βασιλείας του αυτοκράτορα Κωνσταντίνου του Μονομάχου, το έτος 1020, η αγία εικόνα της Αντιφωνήτριας έκανε το ακόλουθο θαύμα στην Μονή Κωσταμονίτου.

Κατά την πρώτη του μηνός Αυγούστου κατά την οποία εορτάζει η αγία Εκκλησία μας την Πρόοδο του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού, ο τότε εκκλησιάρχης της μονής ονόματι Αγάθων, ήταν πολύ λυπημένος γιατί η μονή εστερείτο τα αναγκαία προς ευπρέπεια και φωτοχυσία της εκκλησίας. Ήταν παραμονή της εορτής της ανακομιδής του λειψάνου του αγίου Στεφάνου, πολιούχου της μονής και ευρισκόμενος σε τέτοια θλίψη παρακαλούσε τη Θεοτόκο με θερμά δάκρυα, γονατισμένος μπροστά στην αγία της Εικόνα όλη νύχτα. Νηστικός και κουρασμένος καθώς ήταν, αποκοιμήθηκε για λίγο και αμέσως ήλθε σε έκσταση και ακούει φωνή από την εικόνα της Αντιφωνήτριας που του έλεγε να μην λυπάται και στεναχωρείται, γιατί αυτή φροντίζει για κάθε πράγμα στο Άγιον Όρος.

Πραγματικά προς διαβεβαίωση των λεγομένων, το πιθάρι της εκκλησίας γέμισε από λάδι καθώς και τα υπόλοιπα δοχεία της μονής από τα αναγκαία προς το ζην. Όταν τα άκουσε αυτά ο Αγάθων ξύπνησε χαρούμενος θαυμάζοντας για την όραση. Αμέσως έφυγε και πήγε στο ναό. Όταν διαπίστωσε ότι το πιθάρι του λαδιού ήταν γεμάτο. Εξεπλάγην και κήρυξε μεγαλόφωνα σε όλους τους αδελφούς το θαύμα.

Η Παναγία Γερόντισσα συνεχίζει μέχρι και σήμερα να επιτελεί πολλά θαύματα, να εμπνέει, να καθοδηγεί, να παρηγορεί, να μεσιτεύει για όλους μας.

Άγιοι Απόστολοι Παύλος και Πέτρος

Άγιοι Πέτρος και Παύλος Πρωτοκορυφαίοι Απόστολοι
Ημερομηνία εορτής:  29/06/2013 Άγιοι Πέτρος και Παύλος Πρωτοκορυφαίοι Απόστολοι
Τύπος εορτής:  Σταθερή.
Εορτάζει στις 29 Ιουνίου εκάστου έτους.
Πολιούχος:  Κόρινθος (Απόστολος Παύλος), Καβάλα (Απόστολος Παύλος)
Άγιοι που εορτάζουν: Αγιος Πετρος Πρωτοκορυφαιος Αποστολος, Αγιος Παυλος Πρωτοκορυφαιος Αποστολος
Σταύρωσις εἷλε κήρυκα Χριστοῦ Πέτρον,
Τομὴ δὲ Παῦλον, τὸν τεμόντα τὴν πλάνην.
Τλῆ ἐνάτῃ Σταυρὸν Πέτρος εἰκάδ’ ἄορ δέ γε Παῦλος.
Βιογραφία
Ο Πέτρος καταγόταν από τη Βηθσαϊδά της Γαλιλαίας και ήταν γιος του Ιωνά, αδελφός του Αποστόλου Ανδρέα του Πρωτόκλητου. Ο Πέτρος και ο Ανδρέας ήταν ψαράδες στη λίμνη Γεννησαρέτ. Είχε νυμφευθεί στην Καπερναούμ, όπου έμενε οικογενειακά μαζί με την πεθερά του. Όπως μας πληροφορεί το Ευαγγέλιο, όταν ο Ιησούς έφθασε στη λίμνη της Γεννησαρέτ συνάντησε τους δυο αδελφούς Πέτρο και Ανδρέα οι οποίοι έριχναν τα δίχτυα τους. Αμέσως μετά την κλήση τους, άφησαν τα δίχτυα και τις οικογένειές τους και τον ακολούθησαν. Ψαράς στο επάγγελμα, ήταν τύπος αυθόρμητος, ορμητικός, και τη ζωή του κοντά στο Χριστό τη μαθαίνουμε από τα τέσσερα Ευαγγέλια, ενώ την αποστολική του δράση, από τις πράξεις των Αποστόλων. Έγραψε και δύο Καθολικές Επιστολές, μέσα στις οποίες να τι προτρέπει τους χριστιανούς: «Νήψατε, γρηγορήσατε, ο αντίδικος υμών διάβολος ως λέων ωρυόμενος περιπατεί ζητών τίνα καταπίη» (Α΄ Πέτρου, ε΄ 8). Δηλαδή εγκρατευθείτε, γίνετε άγρυπνοι και προσεκτικοί. Διότι ο αντίπαλος και κατήγορός σας ο διάβολος, σαν λιοντάρι που βρυχάται, περιπατεί με μανία και ζητάει ποιον να τραβήξει μακριά από την πίστη και να τον καταπιεί. Μετά την Ανάληψη του Κυρίου, ο Πέτρος, δίδαξε το Ευαγγέλιο στην Ιουδαία, στην Αντιόχεια, στον Πόντο, στην Γαλατία, στην Καππαδοκία, στην Ασία και τη Βιθυνία. Κατά την παράδοση (που σημαίνει ότι δεν είναι απόλυτα ιστορικά διασταυρωμένο) έφτασε μέχρι την Ρώμη, όπου επί Νέρωνος (54-68μ.Χ.) υπέστη μαρτυρικό θάνατο, αφού τον σταύρωσαν χιαστί, με το κεφάλι προς τα κάτω περί το έτος 64 μ.Χ.Ο δε Παύλος γεννήθηκε στην Ταρσό της Κιλικίας σε ένα χωρίο που ονομάζεται Γίσχαλα και στην αρχή ήταν σκληρός διώκτης του Χριστιανισμού. Το 36 μ.Χ. περίπου, όταν κάποτε μετέβαινε στη Δαμασκό για να διώξει και εκεί χριστιανούς, έγινε θαύμα στο οποίο φανερώθηκε ο Χριστός, ο οποίος τον πρόσταξε να πάει στον Ανανία ο οποίος τον κατήχησε και τον βάπτισε. Έτσι, έγινε ο μεγαλύτερος κήρυκας του Ευαγγελίου, θυσιάζοντας μάλιστα και την ζωή του γι’ αυτό. Ονομάστηκε ο πρώτος μετά τον Ένα και Απόστολος των Εθνών, λόγω των τεσσάρων μεγάλων αποστολικών περιοδειών του. Είναι ο ιδρυτής της Εκκλησίας της Ελλάδος. Συνέγραψε 14 επιστολές προς τις Εκκλησίες τις οποίες εκείνος ίδρυσε. Τη ζωή του με τις περιπέτειές του θα τα δει κανείς, αν μελετήσει τις Πράξεις των Αποστόλων, αλλά και τις 14 Επιστολές του στην Καινή Διαθήκη. Ο Απόστολος Παύλος θέλει κάθε χριστιανός, όπως και ο ίδιος, να αισθάνεται και να λέει: «ζω δε ουκέτι εγώ, ζη δε εν εμοί Χριστός» (Προς Γαλάτας β΄ 20). Δηλαδή, δε ζω πλέον εγώ, ο παλαιός άνθρωπος, αλλά ζει μέσα μου ο Χριστός. Και ακόμα, «τα πάντα και εν πάσι Χριστός» (Προς Κολασσαείς γ΄ 11). Να διευθύνει, δηλαδή, όλες τις εκδηλώσεις τις ανθρώπινης ζωής μας ο Χριστός. Ο Απόστολος Παύλος υπέστη μαρτυρικό θάνατο (χωρίς να είναι απόλυτα ιστορικά διασταυρωμένο) δι’ αποκεφαλισμού στη Ρώμη μεταξύ των ετών 64 – 67 μ.Χ.
Ἀπολυτίκιον  (Κατέβασμα)
Ἦχος δ’.
Οἱ τῶν Ἀποστόλων πρωτόθρονοι, καὶ τῆς Οἰκουμένης διδάσκαλοι, τῷ Δεσπότῃ τῶν ὅλων πρεσβεύσατε, εἰρήνην τῆ οἰκουμένῃ δωρήσασθαι, καὶ ταῖς ψυχαῖς ἡμῶν τὸ μέγα ἔλεος.Κοντάκιον
Ἦχος β’. Τοὺς ἀσφαλεῖς.
Τοὺς ἀσφαλεῖς καὶ θεοφθόγγους κήρυκας, τὴν κορυφὴν τῶν Μαθητῶν σου Κύριε, προσελάβου εἰς ἀπόλαυσιν, τῶν ἀγαθῶν σου καὶ ἀνάπαυσιν, τοὺς πόνους γὰρ ἐκείνων καὶ τὸν θάνατον, ἐδέξω ὑπὲρ πᾶσαν ὁλοκάρπωσιν, ὁ μόνος γινώσκων τὰ ἐγκάρδια.

http://www.saint.gr/642/saint.aspx

 

Ακούστε το απολυτίκιο!

Ακούστε το απολυτίκιο!
Αγιογραφίες / Φωτογραφίες
Απόστολοι Πέτρος και Παύλος
Απόστολοι Πέτρος και Παύλος
Απόστολοι Πέτρος και Παύλος
Απόστολοι Πέτρος και Παύλος
Απόστολοι Πέτρος και Παύλος
Απόστολοι Πέτρος και Παύλος

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s